Dobrý den chci se optat jestli má FZ1000 také narovnání horizontu jako FZ 300.
Děkuji
Odpovědět0 0
Chci poprosit pana Šurkalu, jestli by mohl říci, jak si stoji FZ1000 v protisvětlě (které je dle něj problémové) s FZ150. Oba dva fotoaparáty jste testoval, tak zda můžete říci svůj názor, který je lepší v protisvětle nebo zda jsou cca vyrovnané. Případně nějaké další postřehy v porovnání těchto dvou fotoaparátů (zda je FZ1000 ve všech aspektech lepší, nebo zda někde pokulhává za FZ150, což je asi nepravděpodobné, vzhledem k tomu, že jde o nižší kategorii).
Děkuji
Odpovědět0 0
Lumix FZ150 měl protisvětlo po stránce objektivu lépe zmáknuté, v podstatě bez větších odlesků. Na druhou stranu FZ1000 dokáže lépe pobrat jasy a stíny zároveň (vyšší dynamický rozsah) zejména pokud jde o RAW. Pokud FZ150 někde vede, tak je to celkově trochu vyváženější objektiv po stránce optických kvalit (na všech ohniscích se chová poměrně slušně), má lepší makro.
Odpovědět0 0
Když jsem viděl na netu první představení a info o foťáku, byl jsem natěšený všemi těmi parametry atd. Jako dosavadní majitel FZ50 jsem na něco podobného toužebně čekal. Jenže pak se ukázalo, že zoomování je elektronické, což byl konec všemu. Vlastnosti objektivu (s ohledem na rozsah) skvělé, velký čip taky bezva, ovládání lumixácké - taky v supr, ale proč k...a byl takový problém použít manuální zoom? Vždyť to s sebou nese další výhody, mimo jiné úsporu energie. Dnes už manuál v tomto směru používají jen některý ultrazoomy od Fuji, jenže ty jsou po mých předchozích zkušenostech tragické co do firmware i obrazové kvality (HS10 byla naprostá katastrofa). Pokud by u FZ1000 bylo manuální zoomování, dost bych zvažoval prodej své D90 a tří objektivů a nákup Lumixe. Fotím většinou během túr a výletů, kde je váha a kompaktnost hodně důležitá a byl bych za to ochoten lecos obětovat. Elektronický zoom ale nepřekousnu. Vedle Nikonu D90 a FZ50 mám ještě Oly Pen, hlavně na kolo. I tam jsem si na manuální zoomování, jeho pohotovost a další výhody tak zvykl, že se ho nechci vzdát. Kdyby FZ1000 manuální zoom měl, byl bych hodně, ale opravdu hodně nahlodaný. Takto však ne.
Odpovědět0 0
Elektronické zoomování se dnes používá také kvůli videu, protože se dá udělat plynulejší (a rovnoměrnější) než manuální. Ostatně to je důvod, proč i CSC fotoaparáty u vyměnitelných objektivů přechází z klasického zoomu na powerzoomy.
Odpovědět1 0
Pak bych určitě nabízel oba druhy v setu, jako např. Olympus, nikoliv jako Sony u současných Nexů anebo, jako to dělá opět Olympus, bych vyráběl objektiv, který má přepínač a umí obojí (12 - 50 mm), mimochodem je myslím také nabízen v setu, avšak s těmi nejdražšími dvěma modely OM-D.
V případě FZ1000 to má pak háček v tom, že to je elektronický (tj. nevýhoda pro focení) a ještě jste si na to v recenzi stěžoval, že to je pro video moc rychlý. Takže zbyla jen ta plynulost :-).
Odpovědět0 0
suhlas, inak ten 12-50 je vyborny univerzal k 4/3 systemom no je to velke a dlhe hovado :-) teda aspon na moj vkus nejaky powerzoom je urcite skladnejsi (aj ked zrejme na ukor vystupnej kvality) a navyse 12-50 svetelnost nic moc.. za tu cenu ako zakladak na 4/3 uz radsej osvedceny 14-45 od panasonicu sam ho vlastnim, plne odporucam ..moj tajny sen (a setrim nan) je zuiko 12-40 f/2.8 rady Pro z toho lezu nadherne diela jak foto tak video :-)
Odpovědět1 0
Pro video asi ano, ale pokud budu vycházet z předpokladu, že foťák slouží hlavně pro fotografování, pak jde o krok špatným směrem.
Odpovědět0 0
Jenže fotoaparáty už dávno neslouží hlavně pro fotografování a Panasonic FZ1000 je doslova fotoaparát specializovaný na video. Video už dávno není doplňkovou funkcí fotoaparátu.
Odpovědět2 0
V případě FZ1000 opravdu ne... na video se můžu vykašlat, ale típal bych z toho 4k videa snímky :-).
Odpovědět0 0
No, tohle je opravdu Pan Fotoaparát, proti té předražené video kameře od Sony :-). Leč, tahat se s tím nechci :-). Třeba to Panasonic chápe a udělá ještě nějakou odlehčenou (doslova) verzi.
Tak už zbývá poslední kus a Slavná Trojka bude na Digimanii kompletní ;-).
Odpovědět0 0
Milane dik za dalsi, skvelou recenzi coz je tady standard. Ikdyz jsem doufal, ze dopadne FZ1000 lepe, s vetsinou toho co bylo napsane souhlasim. Bez primeho srovnani je to jen placnuti do vzduchu, ale muj kus mi subjektivne prijde mozna trochu ostrejsi. Muze to byt ale i tim, ze uz fotim jen do RAW + jpg. A ty jpegy mam jen pro srovnani barev a celkoveho detailu, takovy mustr. Jinak odsumovani mam u jpg -3 a doostrovani -2, puvodni nastaveni je takove hrube. Diky za test nejuzitecnejsich ohn.vzdalenosti u makra, tak daleko jsem jeste nedosel. Zjisteni, ze kolem 40-70mm je nejvetsi zvetseni mne dost potesilo. Zarazil mne fakt, ze jde delat panoramata na vysku, mne se to ani jednou nepovedlo. Ikdyz je rozliseni prakticky stejne, zorni uhel by mel byt u foceni na vysku vetsi ne? Budu muset skouknout manual jak na to, fotak to na vysku odmitl delat ;) Skoda zes poradne neotestoval ten AFC system, kdyz se s tim panasonic tak chlubi (DFD)...
Odpovědět2 0
Jako majitel FZ1000 musím říct, ze fotoaparát mě plně dostačuje, co do kvality fotek to do kvality videa. Oproti normálnímu kompaktu je kvalita fotek o 2 lvl výše, hlavně díky světelnosti a velikosti cipu. Spousty argumentu že APS-C je větší a kvalitnější, ano je, ale kompaktnost fotoaparátu mi zajištuje mobilitu, kterou primo vyžaduju. Ve svých fotkách preferuju detaily, na které se hodí více menší senzory. Režimy focení a úprava expozice je velmi dobrá a pořizuji lepší fotografie než jaké sem doufal.
Objektiv s dobrou světelností mi zaručuje lepší citlivost za horších světelných podmínek, které momentálně dosti převládají. Použití 16x zoomu je perfektní pro možnost jak pořídit fotografii na větší vzdálenost. Občas narážím na relativně dlouhé minimální ohnisko, které mě nutí stát dále od fotografovaného objektu.
Měl jsem možnost vyzkoušet i 100fps FHD video, které vypadá dobře za kvalitních světelných podmínek. Je ale znát větší šum a menší dynamický rozsah videa. Je škoda, že nelze natáčet videa např. ve 200fps, ale to od takového přístroje většinou nečekáte.
Co mi ale vadí je nízká kapacita baterie, mohu na to vypráskat 400 fotografií, ale když už něco fotím často je to i mnohem více. Reálně pak v PC "nepovedené" fotografie odmazávám, takže jich tolik neskladuji, ale přesto by se dvojnásobná kapacita baterie velmi hodila. Je nepříjemné kolik stojí náhradní baterie.
Celkově hodnotím fotoaparát jako velmi povedený a jako fotograf amatér si jej velmi chválím. Často i proto, že nenosím tolik objektivů jako zrcadlovkáři :-D
K fotoaparátu si hodlám pořídit externí mikrofon pro kvalitnější zvuk, náhradní baterii a nabíječku na 12V. Přece jen ho často vozím v autě a tam je 12V přístupnější.
Odpovědět1 1
Jako nahradu si kup levnou baterii na docvakani treba dalsich 200 fotek, normalne pouzivej orig.baterii. V predprodukcnim FW byla moznost 240fps @720p, zrejme byl nejaky problem s kvalitou videi nebo zauradoval proste marketing a dockame se v pristi verzi...mne spis zarazi 2min bulb, to je naky vtip? Mozna se jim prehriva cip :D
Odpovědět0 0
Dvouminutový bulb režim není zas taková rarita. Toho 240fps HD režimu je ale velká škoda, to je fakt.
Odpovědět1 0
Oproti běžnému kompaktu je to tak o 10 levelů výše :-).
Odpovědět0 0
Nevím, ale mne jako v podstatě laika vůbec tento fotoaparát nenadchnul.., a to říkám jako zarytý fanda a majitel několika Panasoniků. Tak jako u FZ72 ve své kategorii, tak prostě ani tady...není to tam..., a vůbec mne nenapadá nic, proč bych měl vydávat tolik peněz za tento fotoaparát. Ani v jednom nevyniká pro mne jako špička, kam se pasuje a nepřipadá mi ničím nějak extra vyjímečným, abych si řekl wau. Já vím, že majítelé a mnozí se tu budou rozplývat nad videem, ale pro mne ta cukatůra byla hrozná, fotografie nic moc a rozhodně si myslím, že tohle je takový sice průkopník, ale hoodně v plenkách a budou následovat mnohem vylepšené modely, a Panasonic na to má. Proto očekávám, že cena spadne tak na 17 tisíc, větší cenu to nemá. Třeba za mne, laika, kdyby nenatáčel Stylus 1 video taky nic moc, tak ho za ty peníze beru raději než FZ1000, a je mi celkem jedno do jaké kategorie super fotoaparátů si je oba zařadíte. Ale berte to, prosím, jako subjektivní názor laika, který si rozhodně počká na novější modely.
Odpovědět2 0
"Samozřejmě nechybí ani Wi-Fi, která funguje velmi dobře zejména co se týče dálkového ovládání z fotoaparátu.
"
Nemělo tam, Milane, být smartphonu? :-)
Jinak věřím, že je to slušný foťák, ale trochu mi uniká smysl, tedy kromě videa, proč bych si ho měl koupit, když je větší a těžší, než třeba OLY OMD M10, který je obrazově, kvalitou AF, šumem, DR a mnoho dalšími věcmi úplně jinde, navíc objektiv žádnej šlágr, což se při tom rozsahu dá čekat. Asi ideální pro lidi, co měli DSLR s ultrazoom objektivem s mizernou kvalitou a světelností a nic jinýho na to nenasadili, tam to pochopím, za cca stejnou cenu mají ideální All in One přístroj a parádním videem. Tohle a RX10 pro mé potřeby ztrácí smysl, do kapsy to nedám a m4/3 umí za podobné peníze a při podobné velikosti mnohem víc a hlavně nasadím, co potřebuju, mluvím tady o focení, video mě absolutně nezajímá. Kupce si ale najde a nebude jich málo a o to jde
Odpovědět1 1
Jj, máš pravdu, napsal jsem to špatně. Opravil jsem to a díky za upozornění.
No, jsi si jistý, že E-M10 je tou kvalitou AF nebo DR úplně jinde? Vždyť už srovnání RX10 a D3300 ukázalo, že ty rozdíly senzorů tam nejsou až tak brutální a ve srovnání se 4/3" senzorem budou ještě menší. Tedy, rozhodně tam budou, ale spojením "úplně jinde" bych to nenazval.
Odpovědět0 0
Milane, vím, co umí čip v RX100, na 1" fakt dobrý, ale čip v M10, nebo M1 je fakt úplně jinde, na DoX ho srovnávají s výkonem 5DII a to bych po vlastní zkušenosti podepsal a směle překonává téměř všechny APS-C čipy. Na druhou stranu musím říct, že je třeba fakt dobře exponovat a s expozicí v konvertoru moc nehýbat, ten čip, nevím jak bych to nazval, jede tak nějak na hraně, jak za ní padneš, tak se to rozsype, ale do té doby paráda a AF, fakt super, ztrácí až při slabším světle a třeba v mlze, ale to všechny kontrastní AF. Je rychlejší a přesnější, než většina konkurence u fázového a rozhodně lepší, než u testované D3300, s tou bych to fakt nesrovnával, horší a pomalejší AF Nikon ani nemá v nabídce. Co se ISO týče, tak při správné expozici je u M10 i ISO 3200 perfektní i na tisku A2, myslíš, že FZ1000 taky? Ptám se, u RX 100 to tak rozhodně není, alespoň ne u první verze, kterou jsem měl.
To není na flame, jen si myslím, že při podobné ceně a velikosti už je lepší volit m4/3 s možností i výměny objektivů. Co mi vlastně FZ1000 nabídne alespoň srovnatelného, opět neberu v potaz video? Max. tak uni světelný objektiv se spoustou optických vad a kompromisů a šíleným protisvětlem, což třeba pro mě je jeden z nejdůležitějších faktorů. Ale neměl jsem ho v ruce, nemohl odzkoušet osobně, vycházím jen z tvé recenze, vlastních zkušeností a nabízených fotek. Ani ryba, anii rak, pro každýho něco a pro nikoho všechno.
Odpovědět1 2
O té D3300 jsem mluvil v souvislosti s čipem, nikoli AF. D3300 má dnes takřka nejlepší APS-C senzor (s výjimkou těch 12bitových RAWů a ořezaného DR) a rozdíl RX10 proti D3300 byl lehce přes 1 EV v šumu a necelého půl EV v DR. Jestli je E-M10 srovnatelná s D3300, tak je to stejný rozdíl jako RX10 vs D3300, a to tedy rozdíl je, ale ne brutální.
FZ1000 má AF hodně promakaný, tam si prostě nejsem jist, zda bude u E-M10 řádově lepší. Ale E-M10 jsem v ruce neměl, tak nevím. Jen mi nepřišlo, že by u FZ1000 bylo v oblast AF co dramaticky zlepšovat. Samozřejmě, že M4/3 má vlastnosti, které FZ1000 mít nebude, ale že by tam byly až tak drtivé rozdíly, to se mi nezdá. Vem si, že RX10/FZ1000 má o zhruba o třetinu až polovinu EV leší senzor než původní RX100. Fotografie z FZ1000 na ISO 3200 jsou v recenzi, takže se na to můžeš mrknout sám. Superkvalitní fotografie to není, ale průser zrovna také ne. Já osobně bych šel asi taky do M4/3 než FZ1000.
Odpovědět1 0
"Já osobně bych šel asi taky do M4/3 než FZ1000."
Přesně tak, Milane, jde mi jen o to, že jsem hledal důvod koupit raději FZ1000, než m4/3 a žádnej jsem nenašel. Velikostí si nepomůžu, výstupem už vůbec ne, tak fakt nevím.
Jo a zkoušel jsi u FZ1000 u AF sledování objektu a rychlejší protipohyb na plnou díru? Co se fotek týče, tak mi přijdou z RX10 o dost lepší, co do ostrosti a hlavně barev. Když na m4/3 nasadím 14-150, tak horší výsledky mít nebudu. Teď jsem zkoušel venku noční z ruky na Stylusu1 na ISO 1600 a výsledek je hodně podobný, jako u tvé z FZ1000. Tedy nic moc :-)
Odpovědět1 1
To jako chces rict, ze stary 1/1,7" podal stejne spatny vysledek jako novy 1" snimac? Tak tos mne tedy pobavil :D Az je budes srovnavat na stejne scene pri stejnych NE PODOBNYCH podminkach tak tohle muzes tvrdit ;)
Odpovědět0 0
Tady asi není úplně ideální mluvit o starém a novém snímači, starý je CCD snímač v mém Nikonu 8800 z roku 2004 :-). Mezi těmi CMOSy žádný zásadní rozdíl nebude. Rozdíl je jen v pixelové hustotě a v rozlišení v poměrně zásadní prospěch FZ1000. Zase ovšem objektiv Stylusu 1 na ohniscích 90 - 300 mm ušetří cca dvojnásobek citlivosti oproti FZ1000. Tím nechci říci, že i přes toto na tom FZ1000 nebude lépe, ale vysloveně dramatický rozdíl tam nebude.
Odpovědět1 0
Snímač m4/3 překonává většinu APS-C snímačů, jo? Jestlipak tohle není Jirko owner syndrom... Co se týká AF tak by právě FZ1000 měl překonávat díky DFD většinu bezzrcátek. Rozdíl velikosti snímače oproti 4/3 je cca 1EV takže za náhradu lze jakž takž považovat nový Panasonic 14-140 - jenomže s tělem třeba G6 se dostaneš hodně přes cenu FZ1000, tak bych mně celkem zajímalo jak ti nabídne za stejné peníze m4/3 více (a to nemluvím o 4k videu)
Odpovědět0 0
Owner syndrom to rozhodně není, M10 už jsem prodal a mám už jen starý Pan G3, na výlety to stačí a už jsem několikrát avizoval, že mě uspokojuje výstup pouze z 5DIII a nové řady II objektivů, ale to je jiná písnička. Mohu porovnat výstup např. z Nikona D7100 a rozhodně není lepší, než má M10, jen si asi nechá víc líbit, ale to už jsem psal. AF FZ1000 nemůžu, jak jsem psal srovnávat, neměl jsem možnost, ale u M10 a M1 je sakra dobrej. Pokud bych měl utrácet za nový m4/3, tak rozhodně Olympus a ne Panasonic, jak ergonomií, kvalitou zpracování je na tom o dost lépe. Ale i to může být subjektivní pocit.
Nevím, jak dobrej čip je v FZ1000, ale ty nekontrastní blitky bez kresby, co z toho lezou mě rozhodně nepřesvědčily, a papírově může být sebelepší, rozhodující je realita. Proto mě štve, kolik lidí se pro něco nadchne jen na základě nějakých rumors, nebo zaplacených recenzí. Vážím si Milanových recenzí, uměl si holt prosadit svůj nestranný názor a umí pojmenovat jak klady, tak mínusy bez pardonu. Vím, když jsem recenze psával jaké byly od výrobců tlaky, na jemné zabalení nedostatků.
Mimochodem, tady je link na pár fotek z blbýho seťáku 40-150 vše na plnou díru na starém čipu G3. A teď si to porovnejte a zkuste tvrdit, že FZ1000 je na tom skoro stejně.
http://fotosefrna.zonerama.com/Album/502149
Než něco hodnotím, vyzkouším osobně a na marketing z vysoka s..u Svým způsobem si dělám vlastní recenze, protože mě hraní s touto technikou baví a peněz za to nelituju, lepší, než to prochlastat. Většinou na tom stejně moc netratím a za vyzkoušení to stojí :-) Ale na druhou stranu jen netestuju, ale pořád aktivně tvořím a fotím, což zdaleka nemůže říct každý diskutér pod různými recenzemi. Tím nemyslím nic osobního vůči nikomu a pokud by se to někoho týkalo, tak se určitě pozná. Znám několik lidí, co přečetli všechny recenze, teoreticky mají zmáklý každý model, pořád čekají až ten nový bude ještě lepší, prostě na ten pravý svatý grál a v životě z nich pořádná fotka nevypadla.
Odpovědět1 3
Tak jeste jednou. Nez budes neco srovnavat, tak na stejne scene pri stejnych podminkach. Stejne jako ty i ja umim najit sest fotek z FZ1000, ktere budou vypadat dobre. A za druhe, kolik si vyvolal RAWu z FZ1000, kdyz tak sebevedome chces srovnavat jpegy z recenze (ani nevim jak byly nastavene) s tvyma vyvolanyma RAWAma z G3ky? Srovnavas hrusky s jabkama a to se mi moc nelibi ;) Takze jsem se ptal na ten zazracny objektiv s rozsahem 25-400mm, ktery by i s telem za 23K natrhl F1K prdel. Jinak technicky pekne fotky o tom zadna...uvedom si ale, ze je to spis spotrebka na dovolene pro narocnejsich a ne umelecky nastroj pro "profi tvorbu" a velkoplosne tisky, ikdyz i tam by urcite do jiste miry uspel. K cemu mi bude CSC, kdyz sebou budu muset tahat dve kila vybavy a prehazovat "za jizdy" objektivy. Ne kazdy chce takove dobrodruzstvi. Cetl jsem na zahr.foru prispevky borca, co pouziva zrcadlovku a na safari si pochvaloval FZ1000 diky univerzalnosti a pripravenosti, kdy mel pri sobe zrcadlo vyssi tridy s nejakyma drazsima objektivama, ale prehazovat je kdyz byly kolem zvirata a akorat by prisel o fotky, ji ani nevytahl. Nerikam, ze je to kazdodenni pripad z terenu, ale kazdemu vyhovuje neco jineho. Koneckoncu mas k dispozici podle mne dost kvalitnich 20Mpx v RAWu opravdu to na tisk treba A3 nestaci? Kolik lidi tiskne vetsi plochy? Kolik lidi ma doma zobrazovadlo, pro ktere to nebude dost ostre? ;)
Odpovědět0 0
Já se přeci nehádám, jen prezentuju svůj názor. Co mě dostalo tak tvá věta
"K cemu mi bude CSC, když sebou budu muset tahat dve kila vybavy a prehazovat "za jizdy" objektivy. "
Před cca 4-5 lety, když se objevily CSC foťáky, tak se tvrdilo to samé, jen o DSLR stylem, " na co mi bude velká a těžká DSLR s x kilama objektivů, když CSC zmákne to samý a vejde se do brašničky" No vidíš a CSC už je moc velká a těžká :-) Až domáknou fotomobily, tak už nic potřebovat nebudeme. Nevím, zda si to uvědomujeme, ale postupně kompromisně ubíráme na laťce kvality výměnnou za kompaktnost a hlavně vlastní pohodlí a snažíme si tvrdit, že to bohatě stačí. Blbý, co?
Stále jen tvrdím a prezentuju své potřeby a pohled na věc. Než FZ1000, tak raději m4/3 a k tomu Stylus1 jako univerzál. Stylus1 není poznatelně horší a na rozdíl od FZ1000 je opravdu skladný. Stejně tak m4/3 je stejně velký jako FZ1000, ale když už vyměním ten objektiv, tak mi nabídne nesrovnatelnou kvalitu i v zoomech, nemluvě o pevných sklech, ale nesmíš do toho tahat prachy, za kvalitu se vždy platilo víc. Mě prostě přijde FZ1000 jako mašinka pro lidi, co by chtěli něco lepšího, ale stylem All In One za levno a to prostě nefunguje.
Odpovědět0 0
Asi jak pro koho, kdyz se podivas na zahr. fora, i lidi se zrcadlovkama jsou z FZ1000 nadseni a vetsinou jsou to amateri. Tady nejde jen o ty kila ale o vymenu. A opet musis srovnavat srovnatelne a co si budeme povidat porad je to o penezich a odpovidajici kvalite. Takze mi nerikej at do toho netaham penize, kdyz je to dost dulezity faktor! ;) A kompromisy delame vsichni, otazka je kolik toho ty nebo ja obetujeme. Mel jsem sony NEX se setakem a pak 55-250mm + manual 50/1.7, makrokrouzky a nevim co jeste. Ted vemu jedno zarizeni a ikdyz vazi 830g, nafotim s nim vic nez s NEXem a o tom to je. A nikdo mne nepresvedci, ze ikdyby na 4K televizi ten rozdil ve fotkach uvidim. Protoze postprocess + 20Mpx proste udela sve a to nemluvim o tisku na bezne formaty. Takze evidentne kazdy z nas vyuziva to zarizeni jinak, jinak prezentuje a vvrazi do toho jine penize...vsechno je to jen a jen o prioritach a jak sam pises o pohledu na vec. A tahat misto FZ1000 dva fotaky to uz ani nebudu komentovat.
Odpovědět2 0
No, to s tou kvalitou vidim spis naopak - my neubirame, spis se dostatecna kvalita dostava do stale levnejsich a mensich fotaku. Protoze ona i zde recenzovana FZ1000 opravdu na vetsinu pouziti staci. Prohlizeni fotak na 2K monitoru, TV to staci bohate. Tisk? Do A4 v pohode a kdo dnes tiskne na vetsi? Sam pisete, ze Vas uspokoji pouze vystup z 5D III a II rady objektivu, ale uprimne by me zajimalo, kdy se ten rozdil, napriklad proti M10, v realnem pouziti projevi. DR je srovnatelne, barvy jsou subjektivni a da se s nima hodne pracovat, ostrost dana spise objektivem, ISO bude mit full frame lepsi, ale od jake urovne zacne byt ten rozdil viditelny pri jinem prohlizeni nez 1:1? Ono se to zase zmeni, myslim ze nastup 4K televizi a monitoru posune pozadavky na kvalitu fotek zase dal, hlavne u fotek z mobilu se vsechny nedostatky pekne zvyrazni. Ale troufnu si rict, ze i na 4K monitoru bude problem tak do ISO 1600 najit rozdil mezi full frame a m4/3 fotakem.
Odpovědět1 0
No, to jsi hodně statečnej když napíšeš, že snímač m4/3 v OM-D10 se vyrovná výstupem Nikonu D7100. To asi porovnával tisky na A4 u minilabu - anebo jsou v dxo padlí na hlavu a ty testy jsou k ničemu, podívej se tam schválně na testy skel v závislosti na použitém těle, doporučuji třeba nikkor 85mm /1,8 af-s G. Fyzika nepustí.
Odpovědět3 0
Mimochodem, v čem se dají RAWy otevřít, nečte mi je ani nový DNG 8.7.0, tím pádem ani CR v CS6 :-( Zajímalo by mě, zda to z RAWu vytáhne víc detailů, než má ta patlanina v JPG. Z toho bych fakt nadšený nebyl, mít to doma.
Odpovědět0 1
presne ako pisete, ja som kupil fz1000 kvoli videu - v dobrom svetle, na kamerovanie v v horsom svetle a na na fotenie pouzivam a6000 :)
Odpovědět0 1
Samozrejme, ze se da z RAWu vytahnout mnohem vic detailu. Srovnavani kvality kresby v jpegu mi vzhledem k sirokym moznostem upravy jpegu neprijde relevantni. Kdo foti do jpg si muze nastavit jak odsum tak doostreni prakticky na minimum a dodelat si to na PC. Objektiv mi prijde vic nez slusny, zajimalo by mne kolik by stalo sklo na OMD M10 aby pokrylo 24-400mm (FF). Skepticky k takovym zarizenim byt muzes, ale pokud si ho nedrzel v ruce tak muzes jen placat ;) 1" dnes a pred 3 rokama kdyz byl predstaven RX100 je trosku rozdil. Mozna si chces menit skla jak potrebujes, ale ne kazdy ma takove ambice a chce se s tim otravovat.
Odpovědět0 0
Ten, co pokryje rozsah 28-300 se dá sehnat za 7 litrů a rozhodně není horší, ale o to nejde, psal jsem o svých potřebách a o tom, že není jediná věc, co by mě na tomhle foťáku oslovila, to je vše, u někoho jiného to může být jinak. Mě na tom objektivu nic slušnýho nepřijde, vyjma světelnosti a rozsahu, ale to není vše, stejně jako není jediný parametr kvalita výstupu, vše by mělo být vyvážené. To je např. řada Sigma Merril DP,na ten výstup nemá ani Nikon D800E, ale co je to platný, když v reálu je ten foťák skoro nepoužitelnej, i přes všechna vylepšení pomalej, šumí a pod. Papír snese všechno, realita je jinde.
Ještě jednou link na ty fotky z Pan G3 a seťáku 40-150 na plnou díru. Nevím, jak to na Zoneramě ukázat v plném rozlišení, ale není problém si fotky stáhnout a prohlídnout
http://fotosefrna.zonerama.com/Album/502149
Odpovědět0 1
Jinak ty fotky jsou jen zkušební cvaky po koupi objektivu, žádný umění :-)
Odpovědět0 0
o to vubec nejde na tom za 7litru nemas pokryto siroke ani dlouhe ohnisko. To neni nahrada! Navic s OMD M10 uz jsi prekrocil limit ;) o tom druhem objektivu nemluve...opet hrusky a jabka. To je jako bych rekl, ze kdyby mel FZ1000 rozsah 24-200mm byl by ostrejsi jako RX10. Hrusky a jabka porad dokola ;) k cemu ti pak bude ostry objektiv, kdyz nedostanes do zaberu co potrebujes nebo neziskas tu spravnou perspektivu...
Odpovědět2 0
A jinak 14-150mm nejak nikde nevidim...
Odpovědět0 0
Akorat tak za 13000,- ;)
Odpovědět0 0
No vidíš, nový 14-150 za 13 a nový M10 za 17 tisíc a je to 30 tisíc, ano, je to víc, než 24 tisíc za FZ1000, ale udělá to mnohem lepší službu, jen nutno brát jak pro koho, někomu stačí FZ1000 a někdo chce víc.
Jinak teď vážně, trochu odbočím a podělím se zajímavý poznatek. 10 let fotím na digitál, DR na filmu mě nikdy nezajímal, nebyl důvod, o to větší zklamání bylo zjištění, jak malý DR měly první snímače. Tak jsem žil v tom, že DR je daný jen snímačem a teprve před měsícem jsem koukal, jak se DR fotky změní, pokud jsem nasadil místo vyhlášeného, ale letitého Canonu 17-40 L USM nový 16-35/4 L IS USM. Na stejných scénách objektiv přenese daleko větší rozsah světel a stínů, než starý, ale zcela zásadně, tipoval bych min. 2-3EV. Např. tahle fotka, žádné HDR, jedna expozice, v CR štětcem stáhnutá obloha o 1EV, to je vše, exponováno na stíny
http://www.dynaxexpedicia.net/forum/uploads/monthly_11_2014/post-29-1417375644.jpg
nebo tahle
http://www.dynaxexpedicia.net/forum/uploads/monthly_11_2014/post-29-1417378132.jpg
a tahle
http://www.dynaxexpedicia.net/forum/uploads/monthly_11_2014/post-29-1417378151.jpg
Tohle jsem nebyl schopnej bez HDR vyfotit ani s FF snímačem v 5DIII a ani tak to nebylo ono, vždy moc stínů a přepálená obloha a když se hDR přežene, rozhodně nevypadá přirozeně a nevyfotí to ani m4/3 se žádným objektivem, co jsem měl v ruce včetně špičkového Zuika 12/2, tady bylo slunce za lesem, což bývá problém. Tak si říkám, že mi za to ty kila stojí, jinýmu zase ne, tak to prostě je. Co se týče peněz, tak zrovna kvalitní L skla si cenu drží velmi dobře, takže pohoda, takový ultrazoom padá na ceně brutálně a za 3-4 roky ho prodám za 5 tisíc. Já výbavu beru jako uložení peněz, po letech prodávám s relativně malou ztrátou, kterou beru jako velmi levné půjčovné, rozhodně to nejsou nevratně vyhozené peníze.
Co se ohnisek a perspektivy týká, tak 16 nebo 28 mm je pro mě velkej rozdíl, ale 24 a 28 skoro žádnej, jeden krok dozadu a v perspektivě to nepoznám, stejně tak 300 nebo 400, při dnešních rozlišeních je to nepatrný výřez a rozdíl v perspektivě opět nepoznatelný. Proto bych volil raději ten 14-150, tedy přepočtených 28-300, pokud mi nabídne lepší optickou kvalitu. Širší záběr se dá někdy vyřešit třemi fotkami na výšku a jejich spojením ve stylu panoramy, zde je výhoda většího rozlišení snímku a lepší kresba v krajích fotky, což bývá problém širokých ohnisek a delší se dá říznout, nedělal bych z toho takovou trágu.
Poslední poznámka se týká 4K videa, pokud by mě video zajímalo, tak si koupím Sony A7s, to je video bez kompromisů i ve scénách, kde nesvítí zrovna sluníčko a ne 4K na pidi snímači, který to šumově prostě nedává. Stejně jako když budu chtít sportovní auto, nekoupím si Oktávii RS, která se tak jen tváří, je sice motoricky celkem výkonná, ale zbytek auta nemá se sportovním autem nic společného a raději si připlatím za skutečný sporťák se vším všudy. :-) A teď do mě
Odpovědět1 1
No, ja mam jenom malou vyhradu, mezi 24mm a 28mm je podle mne dost zasadni rozdil, mnohem vetsi nez u 300 vs 400. Hlavne pri foceni blizkych objetku, typicky architektury, interieru, je kazdy milimetr ohniska navic nedocenitelny, a panoramaty se to nahradit neda a couvat neni obcas kam.
Odpovědět0 0
Proč by se to nedalo nahradit panoramou? Naopak, neviděl jsem nikoho z profíků fotit interiéry širokáčem, kde se všechno kácí, stejně tak architekturu, venku v pohodě tři fotky na výšku z ruky, uvnitř z panohlavy, rozhodně to vypadá lépe, než, širokáčem. Sám to na kšeft fotím, tak vím, o čem mluvím. Výsledky jsou neporovnatelně lepší. Blbý je u FZ1000, potažmo všech podobných foťáků, že tak široké ohnisko je dosaženo za cenu obrovských zkreslení a deformací, které jsou následně korigovány a tyto korekce se hrubě podepisují na výsledné optické kvalitě, což Milan i zde potvrdil.
Co ale to skládání fotek nenahradí, je perspektiva, ale ta mezi 24-28 mm není zásadně rozdílná, ale složení tří fotek na široko nad sebou rozhodně perspektivně nenahradím ultraširokáč, např. 16 mm při focení na výšku s detailem v popředí. Takové fotky prostě stejné nebudou, i když na nich bude to samé
Odpovědět0 0
Tak třeba tady za stejnou cenu máš funglovku Panasonic G6 a 14-140 OIS
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Velikost a váha stejná, z mého pohledu není co řešit, FZ1000 bych si tedy rozhodně nevybral a ani nevidím důvod proč bych měl. To je vše
Odpovědět0 0
FZ1000 je lepsi na video - hlavne vdaka 4k, spomalovackam a stabilizacii. G6 je lepsi na fotenie, ale ja som ho predal, na fotenie pouzivam APSC masiny.
Odpovědět0 0
Opticky určitě lepší verze, ale G6-ku smete FZ1000 s AF díky DFD... Jinak výprodejová cena slušná. Panasonic ty svoje prémiové kompakty FZ1000 a i LX100 nějak šidí s kvalitou objektivů a to je škoda (LX100-vce taky vyčítají choulostivost na protisvětlo) a porušení tradice kvalitního zasklení z řady LX, nebo cumbajšpíl z FZ150-ky. Tu by mohli upgradovat a nema nyšta problema.
Odpovědět0 0
Vdaka za obsiahlu komplexnu recenziu. Mne vadi na spomalovackach okrem vypnutia stabilizacie aj zablokovanie akychkolvek nastaveni - expozicnych, ostrenia (okrem AF aj MF). Pri zhorsenych svetlnych podmienkach je spomalene video tak zasumene, ze je nepouzitelne.
Zistil som, ze pri natacani na najdlhsie ohnisko s pouzitim iZoom a naslednom znizeni rozlisenia zo 4k do full hd je obraz ostrejsi a detailnejsi nez pri vypnutom iZoom a naslednom oreze do tohto formatu.
Dalej som zistil, ze pouzitie filtrov (ND,PL) raspidne zhorsuje obraz, na rozdiel napr. od A6000+nejakeho kvalitneho pevneho objektivu.
Odpovědět0 0
Horší kvalita u zpomaleného videa je logická. Tolik, kolik fps máš, takový expoziční čas můžeš nejvíce použít, při 100 fps tedy 1/100 fps. Čím pomalejší video natáčíš (více fps), tím více světla člověk potřebuje, aby to při kratším čase mělo dostatečnou expozici.
Odpovědět2 0
Nevim co mas za filtry, ale ja koupil VFfoto CPL a rozdil v kresbe je na nejsirsim ohnisku zadny, na nejldelsim ohnisku musim koukat na 100% obraz z 30cm na 17" FHD displeji abych nasel opravdu minimalni rozdily. Vse jsem testoval na stativu pri ruznych clonach s a bez filtru, takze bude chyba asi nekde jinde... ;)
Odpovědět0 0
Skusal som rozne filtre - CPL MC, ND 0.3,0.6,0.9,1.2 a variabilny od najlacnejsich cinskych po znackove Hoya Pro, Tiffen a Hitech.
Tie lacne si samozrejme ani neskrtli, pritom na kvalitnom pevnom skle + A6000 -ako som uz spominal - su aj tie pouzitelne.
Odpovědět0 0
skusal som to tiez na roznych ohniskach a roznych expozicnych nastaveniach
Odpovědět0 0
Tak to mi potom nejde do hlavy. Kdyz neni problem na A6000 s 24Mpx a pevnym sklem tak je mi divne ze je videt rozdil na FZ1000, ktery lepsi kresbu a detail asi mit nebude...jinak na kratsim ohnisku nebyl problem ani s CPL cinanem citiwide za 200,-
Odpovědět0 0
Je to povedený foťák. Jen případné zájemce upozorňuju na to, že skutečně není ale VŮBEC odolný pov. vlivům - stačí jedna dvě kapky pod ostřící prstenec a dějou se věci :) tož je na to třeba myslet. Mě se jako "panákistovi" líbilo, že když vezmu do ruky GH2, GH3, GH4, GM1, FZ1000 - tak nemusím nad ničím dumat, vše je ze stejné kuchyně a nikdo nevymýšlí nějaké kraviny "tohle musíme trochu přeházet, je to pro jinou cílovku". A FZ1000 je hooodně šmrcnutá GH4kou - nastavení parametrů obrazu je prostě parádní. Nejvíc jsem používal placatý neutrální tuším Cinema styl s ještě staženými stíny, z toho se pak dalo vytáhnout hodně.
Ten externí mikrofon je fakt nutný - cosi vefoťáku hučí a to i když se vypne stabilizace. Používal jsem videomic Rycote Rode, ale ten hodně trčí dozadu, takže vadí při přiložení hlavy k hledáčku. Tak jsem používal takový "nástavec" který mikrofon zvednul o pár cm výš.
Kdyby někdo skřížil FZ1000 s a6000 (hlavně AF při videu), bylo by to parádní... Jsem zvědavý, jestli už bude mít GH5 (a pak třeba nějaká FZ2000) PDAF na čipu, nebo jestli to budou furt šmudlat přes CDAF. Umělcům je to fuk, ti to všechno tlačí přes AF, ale na akčnější děje už to chce posunout se trochu dál...
Odpovědět1 0
...jsem myslel
"Umělcům je to fuk, ti to všechno tlačí přes MF"
Odpovědět0 0
no, zběžně jsem si ho osahal, do ruky a i provedením tlačítek o řád výš než G5/G6, vadí mi jen ten el. zoom
Milane, co AF-C, otestoval jsi? By mně mooc zajímal výkon DFD v praxi...
Odpovědět0 0
Na AF-C jsem se příliš důkladně nesoustředil, u LX100 se na to kouknu o něco podrobněji. Co jsem to AF-C u FZ1000 zkoušel, přišlo mi, že ostří na kompakt dost slušně. Dokonce i za špatného světla to přeostřuje, byť o něco pomaleji.
Odpovědět0 0
RiMr: musím říct, že tvoje varování před absolutní choulostivostí FZ1000 je nejcennější informace, co jsem za poslední rok o foťácích četl. Ono se řekne výletní foťák a vono prd. Škoda, podle mně tím totálně strhli vynikající kousek.
Odpovědět0 0
Já jsem měl foťák z první série, třeba to časem trochu pošetřili, ale moc tomu nevěřím :)
Fotil a točil jsem podvečerní bouřku v Chorvatsku. STál jsem pod přístřeškem nad zahrádkou restaurace a najednou mi začal foťák divoce zoomovat a "přetahovat se se mnou". Sundám z oka a na objektivu bylo pár kapek a nějaká se dostala pod kroužek ostření (a dalších funkcí) a bylo. Dá se to pak vypnout v menu, ale zkrátka... Třeba a65 i když není WP, tak mi několikrát zmokla bez následků. O GH3/4 ani nemluvím, ani o Panasonicu 14-140mm, ten není WP, ale používám ho tak už roky a "je mu to fuk". Ani se nezamlží.
U FZ1000 je zkrátka ta elektronika moc na ráně. Ale dá se s tím počítat.
Pár fotek (nejsem žádný "umělec", fotím pro sebe a své blízké a co si o tom kdo myslí je mi víte co :) )
Akorát, mám takového tucha, že ty linky tady na digimanii budou k ničemu, protože se tady nějak záhadně dokujví a nefungují (kdysi kdosi věděl co s tím, ale už si to nevzpomínám).
S tím zvlhnutím (objektivu) se mi to stalo zrovna když jsem fotil tohle:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Pár fotek z FZ1000 zde - některé bez úprav, tak jak vylezly z foťáku, jiné s úpravami, jak se líbily mě. Ty hrozně zašumněné noční záběry města jsou focené v noci, z moře z ruky z trajektu, na dlouhatananánský zoom a krátký čas, takže obrovské ISO, šum jsme tam nechal (ono by se s ním ani moc dělat nedalo). Ta noční bouřka - foťák na stativu přikrytý pláštěnkou, timelaps nastavený tak, aby neustále cvakal fotky s osmisekundovou expozicí, pak jsem vybral ty kde něco bylo.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Tady je pár fotek vytípaných ze 4K videa - opět, některé jak vylezly, do jiných jsem ještě zaťal:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
TImelapse video z FZ1000:
https://www.youtube.com/watch?v=oQqQgFwVYc0
4K videa z FZ1000 - na youtube - letadla
https://www.youtube.com/watch?v=t_Wun9rJEn0
https://www.youtube.com/watch?v=-kh75f7TGGA
Makro video:
https://www.youtube.com/watch?v=eTEJ2gaJZbk
Odpovědět0 0
Zajímavé fotky a videa :-) Jen k té choulostivosti. Pochopitelně to nepotěší a mnoho jiných fotoaparátů je na tom lépe, ale zase to nemůžeš srovnávat s A65 a GH3/GH4, které nemají elektronický zoom, ale manuální a tedy tam podobný problém se zoomem ani nemůže existovat. Každopádně taková RX10 už základní odolnost vůči nepřízni počasí má (viz
https://www.youtube.com/watch?v=Vj-ZUKnUJb0 ) a pár kapek ji rozhodně nijak nerozhodilo. Jen by mě zajímalo, co všechno by měla dle výrobce vydržet, protože to se nikde nedá dopátrat.
Odpovědět0 0
Šak jo, ono se to dá čekat. Ale co mám třeba letitý SEL1855 k Nexům (s manuálním zoomem ale elektronickým MF), tak ten mi taky párkrát zmoknul a takto necvokne. Když jsem o tom věděl (u FZ1000) tak jsem si pak na to dával pozor, přizpůsobil jsem se a už se to neopakovalo, ale hlásit se to musí :)
Odpovědět0 0
von to bude spíše konstrukční zmetek, divil bych se kdyby to dodatečně začali vyrábět jinak...
Odpovědět0 0
Rad by som sa opytal jednu vec. Predchodcovia FZ150 a FZ200 maju jeden dost silny firmwerovy nedostatok - dlho im trva, pokym sa po zapnuti naplno nastartuju. Fotku je sice mozne urobit velmi rychlo, avsak ak chce clovek predtym nieco nastavit, musi pockat tak 10 az 20 sekund pokym to vobec zacne reagovat. Da sa to ciastocne urychlit urobenim prvej fotky, alebo aspon namacknutim spuste, ale je to take, no prinajmensom divne a hlavne velmi neprakticke.
Ako je na tom v tomto ohlade FZ1000 ? Da sa hned po zapnuti (resp. po tych 0.85 sec) napriklad vliezt do menu a nastavovat parametre ?
Odpovědět0 0
10 až 20 sekund? Kdes přišel na tak šílené číslo? S FZ1000 jsem nikdy neměl problém s dlouhým startem, takže ačkoli to nastavování po startu jsem přesně neměřil, nepamatuju si, že bych kdykoli při testu musel na něco čekat. A určitě to nebylo 10-20 sekund ani u FZ150 a FZ200.
Nejdelší prodlevu, kterou jsem poslední dobou zaznamenal, bylo zhruba 10 sekund u "něčím zasekané" RX10, kde se něco zadrbalo a fotoaparát fungoval strašně pomalu. Musel jsem resetovat nastavení na výchozí a i tento na dnešní poměry hodně pomalu startující fotoaparát byl pak "ready" pro úpravu parametrů v menu za asi necelé 3 sekundy. Jestli teda ta FZ150 a FZ200 nebyla náhodou také něčím "zasekaná", protože 10 sekund do plného startu jsem skutečně u těchto modelů nikdy nepozoroval.
Odpovědět0 0
No, pripustam ze az 20 sekund to mozno nebolo :)
V kazdom pripade, pomerne dlhe zobudzanie tam rozhodne je, a nie je to len nejake nahodne zamrznutie softweru uprostred beznej cinnosti, ale deterministicke a presne reprodukovatelne spravanie.
Napriklad takto sa sprava FZ200:
Zapnem fotak.
Cas 1 sekunda od zapnutia:
Na displeji naskoci obraz. Stlacam cokolvek, fotak este nereaguje.
Cas cca 2 sekundy od zapnutia:
Keby som teraz stacil spust, fotak urobi fotku. Toto sedi s casom 1.6s z recenzie FZ200 (cas urobenia prvej fotky bez zoomu).
Alebo ked po zapnuti drzim packu zoomu, fotak tieto 2s po starte zacne zoomovat. Potialto je to v poriadku.
Lenze dajme tomu ze este nechcem fotit, ale chcem si pred fotenim nieco nastavit.
Stlacam akekolvek tlacidlo ktore sluzi na nastavenie parametrov (Menu, Focus na boku objektivu, sekvencne fotenie vedla spuste, ktorekolvek Fn tlacidlo) - fotak nereaguje.
Cas 3 sekundy od zapnuitia:
Stlacam cokolvek ine ako spust alebo packu zoomu - fotak nereaguje.
Cas 4 sekundy od zapnuitia:
Opakovanie stlacam cokolvek ine ako spust alebo packu zoomu - fotak stale nereaguje. Zivy obraz na displeji sa uz cele tri sekundy pekne zobrazuje bez najmensich problemov.
Cas 5 sekund od zapnutia: Fotak az teraz (!!!) zareagoval na ktorekolvek tlacidlo sluziace na nastavenie parametrov. Pritom obraz zobrazuje uz cele 4 sekundy, a uz cele 3 sekundy sa da fotit a zoomovat.
Co robil fotak cele tie tri sekundy, v case od 2. do 5.sekundy po zapnuti ? Na co cakal ???
===
FZ150 uz nemam, ale pametam si ze tam to bolo este horsie - fotak po zapnuti ignoroval akykolvek pokus o stlacenie lubovolneho tlacidla sluziaceho na nastavenie parametrov vyrazne dlhsie ako 5 sekund, je celkom mozne ze dokonca aj tych 10... nemeral som, ale subjektivne mi to pripadalo hadam aj ako 20s. Clovek sa proste ponahla, chce rychlo vyfotit fotku lebo scena nepocka, ale predtym si napriklad chce nastavit mensi ostriaci bod (stlacit Focus, otocit rollerom - otazka 0.3 sekundy) .... ale nemoze, musi cakat. Obcas je to fakt na porazku...
Odpovědět1 0